четвер, 17 грудня 2015 р.

урок 10 клас Тема. Початок Української революції. Політичні настрої населення. Утворення Центральної ради, її склад і політична програма.

10 клас

Тема. Початок Української революції. Політичні настрої населення. Утворення Центральної ради, її склад і політична програма.
Мета: охарактеризувати історичні умови, що спричинили початок Української революції, показати, що Центральна Рада — представницький громадський орган влади, революційний український парламент; розвивати в учнів комунікативні здібності, формувати історичні знання, виховувати почуття патріотизму, інтересу і поваги до історичного минулого України.
Обладнання: карта «Російська імперія на початку XX ст.», атласи.
Хід уроку
I.  Мотивація навчальної діяльності.
Завдання і запитання учням за вивченим матеріалом:
- Охарактеризуйте економічний стан Російської імперії станом на 1917 рік.
- Про що свідчать факти соціального руху в Росі в 1917 році.
- Чи можна стверджувати, що на початку 1917 і Росія переживала політичну кризу.
- Поясніть поняття «українське питання» і розкажіть про ставлення до нього різних політичних і громадських угруповань.
Висновок, який роблять учні за допомогою вчителя; на початку 1917 року в Росії склалася ситуація, яка неминуче повинна була привести до революційного вибуху, а «українське питання» на міжнародній арені різними політичними колами країн Європи вирішувалася по-різному.

II.      Повідомлення теми, мети уроку, очікуваних результатів.
Сьогодні за допомогою інтерактивної технології «Ажурна пилка» ви за короткий проміжок часу зможете отримати велику кількість інформації, зрозуміти причини початку Української революції. Ви працювали в домашніх групах за окремими темами та індивідуальною інформацією:
І група. Лютнева демократична революція в Росії.
       II група. Створення місцевих органів влади.
      Ш група. Утворення Центральної Ради.
      IVгрупа.  Характеристика процесу утворення рад.
Робота домашніх груп в класі: «тайм-кіпер» стежить часом, «запитальник» ставить запитання членам групи, щоб переконатися, що кожний розуміє зміст матеріалу, «спікер» інформує членів інших груп щодо висвітлення питання за домашньою темою.
Після того, як тема опрацьована за допомогою домашніх груп, ви стаєте експертами з цієї теми, що вивчалася в вашій «домашній» групі (учні розходяться по експертних групах, в яких є представники-експерти з кожного питання).
Робота в експертних групах: по черзі кожен має визначений час якісно і в повному обсязі донести додаткову інформацію до членів інших груп та сприйняти і формацію від представників інших домашніх груп.
III. Повторна робота домашніх груп в класі.
1.  Учні повертаються «додому», де мають поділитися із членами своєї домашньої групи тою інформацією, отримали від представників інших груп.
2.           Вироблення спільних висновків та рішень.
3.           Виступи «спікерів» груп. Під час обговорення робляться висновки за запропонованими темами.

1. В лютому 19.17 року в Росії відбулася демократична революція, повалено самодержавство, створено перехідний орган влади — Тимчасовий уряд, який не планував і не робив глибоких зрушень у суспільстві, відклавши їх до скликання Установчих зборів»
2.        В Україні революційні події 1917 року, до певної міри, розвивалися за російським зразком, у Києві 17 березня було утворено раду об’єднаних громадських організацій, громадські ради та їх виконавчі комітети виникли в усіх губерніях, де виконавчу владу було передано комісарам Тимчасового уряду. Управлінський апарат у містах зберігся майже без змін.
3.Після повалення самодержавства в Росії в Україні почалася національна революція. Під час революційних подій у Києві виник громадсько-політичний центр, який об'єднував представників різних політичних партій і громадських організацій. Основу центру становив між партійний блок під назвою Товариство українських поступовців (ТУГІ), який був єдиною організацією всеукраїнського масштабу. Цей орган було названо Центральною Радою, вона заявила Тимчасовому уряду пре те, що має надію, що у вільній Росії буде задоволено «всі законні права українського народу».
4.Організація рад робітничих і солдатських депутат атів почалася стихійно. Протягом березня 1917 р. ради виникли у Києві, Полтаві, Луганську, Кременчуці. Найбільше "їх було на Донбасі та у прифронтовій смузі. Ради як форма політичної організації трудящих були особливістю всеросійської дійсності, але на той час вони не відігравали в Україні особливої ролі, оскільки основний вплив на них мали меншовики та есери. Різноманітні
політичні партії Росії не дійшли згоди відносно політичної влади.
В країні склалася ситуація, яка характеризувалася намаганням різних політичних сил утвердитися на політичній арені Росії.

IV.  Підсумок уроку.
— Коли та за яких причин відбулася демократі революція в Росії?
— Поясніть поняття «соціальна революція», «національно-демократична революція»,   «українська революція».
— Коли було утворено Центральну Раду? Яким був її склад, головні задачі.
— В чому полягає історичне значення утворення Центральної Ради?
V.  Домашнє завдання.
1. Опрацювати параграф за темою уроку.
2.  Індивідуальні завдання: доповідь   «Політичний портрет М. Грушевського».

3. Інформація за краєзнавчим матеріалом «Утворення місцевих рад»,
«Національно-демократична революція в рідному місті, селищі...»

Немає коментарів:

Дописати коментар